Druhou skupinou žáků devátých tříd, kteří se zúčastnili projektových dnů, pořádaných SPŠ Tábor v rámci projektu Rozvoj technického vzdělávání v Jihočeském kraji, byli chlapci a dívky malšické základní školy. Podobně jako jejich téměř 90 vrstevníků ze ZŠ Husova v Táboře o týden dříve také oni okusili, jak se studuje a žije studentům průmyslovky, jimiž by se za necelý rok mohli stát.
Program byl sestaven do čtyř samostatných bloků. Po přivítání ve vzdělávacím středisku školy přešla 12členná skupina do školních dílen a v kovárně si zájemci vyzkoušeli, jaké to je pracovat na kovadlině s dožluta rozehřátou ocelí. Vyrobené skoby sice nebyly tak zcela předpisové, ale o to vůbec nešlo.
Od tepla z výhně se nikomu moc nechtělo, ale další části programu se už neúprosně hlásily o slovo. Nejprve odhadnout a pak si změřit tloušťku vlasu přesným měřidlem zatím neměl možnost žádný z deváťáků. Speciální programy pro projektování domů a jejich modelování ve 3D také nemá doma každý. Opět tedy něco nového.
A pak nastal závěrečný blok. Laboratoř automatizace se pro potřeby projektu přeměnila na ryze robotizované pracoviště, kde si žáci vyzkoušeli, že naprogramovat robota zase není až taková věda. Odměnou za zaujetí, s jakým řešili zadané úlohy, byly rozpohybované stroje, které navíc ve většině případů dělaly přesně to, co si žáci jako tvůrci programu přáli.
(gam)
(foto: Roman Bernát a Marcel Gause)