Jak se zdá, cíle nemusí být konečné. Když jsme před sedmi roky společně s ČK motorsportem uspořádali v rámci Rallye Český Krumlov první ročník New Energies Rally, chtěli jsme divákům na českobudějovickém výstavišti pouze ukázat, že vedle klasických automobilů se spalovacími motory se o slovo hlásí nová technika pohonu motorových vozidel - automobily na LPG, CNG, ale také hybridy a především elektromobily.
Při druhém ročníku už jsme pro přihášené posádky připravili jízdu s měřenými úseky a protože naše akce poutala stále větší pozornost, stala se New Energies Rally od roku 2016 součástí mistrovství světa pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace FIA. Premiéru si tehdy v Českém Krumlově nenechal ujít ani prezident federace Jean Todt, bývalý šéf týmu Ferrari ve formuli 1.
Vstupem do světového šampionátu stouply nároky na kvalitu organizace. Na vše dohlížejí mezinárodní sportovní a techničtí komisaři FIA a nelehkým úkolem pro pořadatelský tým SPŠ Tábor bylo vyvinout mobilní dobíjecí systém pro současné připojení 48 elektromobilů. Nasbírané zkušenosti a precizní příprava vyústily ve vynikající hodnocení naší části organizace. Oba delegáti FIA označili činnost organizačního týmu SPŠ Tábor za nejlepší v celém šampionátu a zařadili nás i před organizátory závodu v Monte Carlu, který lze bez nadsázky považovat za absolutní vrchol celé sezóny.
Dařilo se nám ale i po sportovní stránce. Školní posádka s elektromobilem Tesla X, v němž roli navigátora k majiteli vozu Lukáši Hatašovi perfektně zvládl absolvent SPŠ Tábor a její současný učitel fyziky a informačních technologií Mgr. Jiří Dvořák, dokončila třídenní soutěžení na skvělé druhé pozici absolutně a nechala za sebou kromě dalších 38 posádek i dvojnásobné mistry světa z let 2016 a 2017, Francouze Artura Prusaka a jeho spolujezdce Guida Guerriniho z Itálie.
V připojené fotogalerii najdete záběry z letošní, pro nás tolik vydařené rallye.
(gam)
(foto: Marcel Gause)